Gastroenterologie

Gastroenterologia este specialitatea medicală care se ocupă cu studiul bolilor digestive – boli de esofag, stomac, duoden, intestin subțire și gros (colon), ficat, pancreas, splină, acestea reprezentând cca.  o treime din toate bolile umane.

Gastroenterologie - Cardio Praxis Iasi
  • Dr. Alina Pleșa

Medic Primar Gastroenterologie

Servicii Gastroenterologie Iași

Informatii generale

• Cand ai nevoie de o consultatie de gastroenterologie?

Apelează la un gastroenterolog atunci când ai simptome digestive, precum:

• dureri abdominale
    • balonare
    • reflux gastroesofagian cu senzație de arsură
    • diaree/ constipație
    • modificări ale scaunelor, sângerare rectală
    • icter
    • dificultăți la înghițire
  • Ce investigații se fac în cadrul centrului medical Cardio-Praxis?

CONSULTAȚIE – Cum se desfășoară?

Medicii clinicii noastre îți vor explica toți pașii necesari diagnosticului și tratamentului- consultația presupune o discuție amănunțită privind istoricul medical, simptomele și problemele cu care te confrunți. Urmează apoi un examen clinic pentru a vedea orice fel de modificări. În funcție de rezultate, îți pot fi indicate proceduri suplimentare pentru diagnostic, apoi vom discuta planul de tratament.
    Toate analizele pot fi realizate în cadrul clinicii, prin colaborare cu laboratorul Sante, pentru a simplifica procesul de diagnostic și a îți oferi cât mai mult confort.

• Ecografie abdomino-pelvină

Cardio-Praxis îți pune la dispoziție posibilitatea efectuării ecografiei abdomino-pelvine în caz de dureri abdominale, afecțiuni inflamatorii, icter, traumatisme abdominale, suspiciune de tumori abdominale, investigarea organelor pelviene (vezică urinară, organe reproducătoare), suspiciunea patologiei tractului reno-urinar. Este o metodă ieftină, non-iradiantă, non-invazivă, simplă și eficientă, ce ajută la identificarea unei game largi de patologii.

• Care sunt cele mai comune patologii în gastroenterologie?

• boala de reflux gastroesofagian și esofagul Barett
    • achalazia, spasmul esofagian
    • hernia hiatală
    • gastropareza
    • boala celiacă
    • colita Ulcerativă și Boala Crohn (bolile inflamatorii intestinale)
    • boli hepatice, precum hepatita, ciroza, colestaza, steatoza hepatică, hemocromatoza, cancerul hepatic, boala polichistică hepatică
    • boala hiverticulară
    • infecția cu Helicobacter Pylori
  • Cum ne pregătim pentru o consultatie de gastroenterologie?

Nu ai nevoie de pregătiri suplimentare, însă ar fi bine să îți notezi o listă cu simptomele, medicamentele pe care le iei acasă, întrebări pe care să le adresezi medicului.

Singura pregătire pe care trebuie să o faci este repausul alimentar (inclusiv băuturi acidulate sau cafea) cu cel puțin 6 ore înainte de ecografie, pentru a evita existența gazelor în intestine și ca stomacul să fie gol.

• Cât durează o consultație?

Nu îți vom răpi mult din timp – consultația durează aproximativ 15-30 de minute. Îți pot fi recomandate, însă, investigații suplimentare, cum ar fi analize de sânge sau investigații imagistice.

• Consultațiile sunt dureroase?

Știm că orice pacient este îngrijorat de ideea că vor fi efectuate manevre dureroase, însă o consultație simplă nu îți provoacă dureri. Acestea pot fi resimțite la palparea abdomenului, în anumite patologii, însă medicul își dorește întotdeauna un confort cât mai mare pentru tine, iar grija și atenția sunt importante în examinarea pacientului.

• Ce medici trateaza afecțiunile gastroenterologice la clinica Cardio-Praxis din Iasi?

Ai parte de excelență în gestionarea cazurilor de gastroenterologie și medicină internă în mâinile doamnei Conferențiar Universitar Dr. Alina Pleșa, Medic Primar Gastroenterologie, medic primar Medicina Interna, doctor in Medicina, cu competențe în Ecografie Generală și Endoscopie Digestivă.

#gastroenterologie iasi

Specialiștii Cardio-Praxis