Neurochirurgie

Neurochirurgia este o specialitate medicală̆ dedicată tratamentului chirurgical al afecțiunilor creierului, mă̆duvei spinării și a nervilor periferici. Tehnicile folosite au evoluat în ultimii ani de la neurochirurgia convențională deschisă la microchirurgie , chirurgie minim invazivă spinală și cerebrală endoscopică, neuroradiologie endovasculara (tratament al anevrismelor cerebrale, accidentelor vasculare cerebrale, malformațiilor arterio-venoase cu stenturi, particule de embolizare)

Neurochirurgie - Cardio Praxis Iasi

Servicii Neurochirurgie Iași

Informatii generale

• Ce patologii tratează medicul neurochirurg?

• traumatisme cerebrale și ale măduvei spinării
    • tumori cerebrale și ale măduvei spinării
    • hemoragie intracerebrală
    • hernie de disc
    • hidrocefalie
    • scurgeri de lichid cefalorahidian
    • stenoză arteră carotidă
    • malformații vasculare, anevrisme cerebrale
    • infecții ale sistemului nervos central ( abcese cerebrale)
    • unele forme de epilepsie
  • Servicii neurochirurgie Cardio-Praxis Iași

Consultația la neurochirurg se poate concretiza cu un plan de tratament operator sau cu un management non-operator al cazului – ne referim aici la prevenție, evaluare și diagnostic, tratament și reabilitare al unor tulburări neurologice. Medicul neurochirurg are abilitatea și experiența de a trata o patologie neurologică diversă, pacientul fiind trimis la acesta de către medici neurologi, internișți, cardiologi sau medici de familie pentru consultații amănunțițe.

• De ce am primit o recomandare către medicul neurochirurg?

Uneori diagnosticul și tratamentul corect și complet al unor simptome poate necesită evaluarea și opinia unui profesionist în neurochirurgie cu o experiență vastă în patologia creierului a măduvei spinării și a nervilor centrali și periferici. De exemplu este posibil că tratamentul de prima intenție să nu funcționeze și să fie nevoie de o nouă etapă mai avansată, fie poate fi nevoie de o a două opinie despre anumite patologii cerebrale Un consult de neurochirurgie nu înseamnă neapărat o programare la operație ci doar că vei avea parte de un examen neurologic amănunțit, o evaluare detaliată a istoricului medical și o trimitere către investigații imagistice complexe pentru a identifica cauza.

ANALIZĂ IMAGISTICĂ

În cadrul clinicii Cardio-Praxis ai parte de analiză̆ și interpretare a investigațiilor imagistice CT/RMN, pentru a primi o opinie avizată̆ a unui expert în domeniu asupra patologiei tale. Diagnosticarea anumitor afecțiuni poate fi dificilă̆, de aceea, uneori este necesară̆ o a doua opinie pentru identificarea corectă̆. În orice situație din sfera neurologie-neurochirurgie în care ai avut nevoie de un CT/RMN, te ̦teptăm ̆ ai parte de o analiză̆ aprofundată̆ de imagistică̆ medicală̆ a examinărilor precedente, ce va fi integrată̆ în cadrul istoricului medical și a setului complet de analize și investigații realizate.

ECOGRAFIE DOPPLER TRANSCRANIANĂ

Reprezintă o tehnică de investigație extrem de eficientă, non-invazivă, non-iradiantă, nedureroasă, rapidă, ce nu necesită pregătirea anterioară a pacientului. Scopul ei este de a măsură viteză de curgere a sângelui prin arterele cerebrale utilizând ultrasunetele.

Procedura nu implică niciun fel de risc pentru pacient și este utilă în evaluarea pacienților cu risc cardiovascular crescut și în diagnosticul afecțiunilor cerebrovasculare.

Principalele afecțiuni decelate de ecografia Doppler Transcraniană sunt:

• stenozele/ ocluziile vaselor cerebrale
    • malformații vasculare
    • spasmul vascular din hemoragiile produse de ruptură unui anevrism

Beneficiul acestei metode de diagnostic îl reprezintă non-invazivitatea și lipsa completă a riscurilor.

• Indicații pentru ecografie Doppler Transcraniană

• existența unui risc cardiovascular crescut, cu factori de risc pentru ateroscleroză/ ocluzii arteriale
    • suspiciune clinică̆ de vasculopatie cerebrală̆
    • istoric personal sau familial de accident vascular cerebral/ atac ischemic tranzitor -simptome sugestive pentru AVC (tulbură̆ri de vorbire sau de vedere, amorțeli sau scăderea forței musculare a membrelor etc)
    • suspiciune de anevrisme intracraniene
    • malformații arteriovenoase
  • Ce medici tratează afecțiunile neurochirurgicale la clinică Cardio-Praxis?

Dr. Nicolaie Dobrin, Medic Primar Neurochirurgie.

Specialiștii Cardio-Praxis

vă așteaptă