Neurochirurgia este o specialitate medicală̆ dedicată tratamentului chirurgical al  afecțiunilor creierului, mă̆duvei spinării și a nervilor periferici.

Tehnicile folosite au evoluat în ultimii ani de la neurochirurgia convențională deschisă la microchirurgie , chirurgie minim invazivă spinală și cerebrală endoscopică, neuroradiologie  endovasculara (tratament al anevrismelor cerebrale, accidentelor vasculare cerebrale, malformațiilor arterio-venoase cu stenturi, particule de embolizare)

Ce patologii tratează̆ medicul neurochirurg?

• traumatisme cerebrale și ale măduvei spinării
  • tumori cerebrale și ale măduvei spinării
  • hemoragie intracerebrală
  • hernie de disc
  • hidrocefalie
  • scurgeri de lichid cefalorahidian
  • stenoză arteră carotidă
  • malformații vasculare, anevrisme cerebrale
  • infecții ale sistemului nervos central ( abcese cerebrale)
  • unele forme de epilepsie

Servicii neurochirurgie Cardio-Praxis Iași

CONSULTAȚIE

Consultația la neurochirurg se poate concretiza cu un plan de tratament operator sau cu un management non-operator al cazului – ne referim aici la prevenție, evaluare și diagnostic, tratament și reabilitare al unor tulbură̆ri neurologice. Medicul neurochirurg are abilitatea și experiența de a trata o patologie neurologică̆ diversă̆, pacientul fiind trimis la acesta de că̆tre medici neurologi, internișți, cardiologi sau medici de familie pentru consultații amănunțițe.

De ce am primit o recomandare ̆tre medicul neurochirurg?

Uneori, diagnosticul și tratamentul corect și complet al unor simptome poate necesită evaluarea și opinia unui profesionist în neurochirurgie, cu o experiență vastă̆ în patologia creierului, a ̆duvei spină̆rii și a nervilor centrali și periferici. De exemplu, este posibil ca tratamentul de primă intenție ̆ nu funcționeze și ̆ fie nevoie de o nouă̆ etapă̆, mai avansată̆, fie poate fi nevoie de o a doua opinie despre anumite patologii cerebrale.

Un consult de neurochirurgie nu înseamnă neapăraț o programare la operație, ci doar ̆ vei avea parte de un examen neurologic amănunțit, o evaluare detaliată̆ a istoricului medical, o trimitere ̆tre investigațîi imagistice complexe pentru a identifica o cauză̆.

ANALIZĂ IMAGISTICĂ̆

În cadrul clinicii Cardio-Praxis ai parte de analiză̆ și interpretare a investigațiilor imagistice CT/RMN, pentru a primi o opinie avizată̆ a unui expert în domeniu asupra patologiei tale. Diagnosticarea anumitor afecțiuni poate fi dificilă̆, de aceea, uneori este necesară̆ o a doua opinie pentru identificarea corectă̆. În orice situație din sfera neurologie-neurochirurgie în care ai avut nevoie de un CT/RMN, te ̦teptăm ̆ ai parte de o analiză̆ aprofundată̆ de imagistică̆ medicală̆ a examinărilor precedente, ce va fi integrată̆ în cadrul istoricului medical și a setului complet de analize și investigații realizate.

ECOGRAFIE DOPPLER TRANSCRANIANĂ

Reprezintă̆ o tehnică̆ de investigație extrem de eficientă̆, non-invazivă̆, non-iradiantă̆, nedureroasă̆, rapidă̆, ce nu necesită̆ pregă̆tirea anterioară̆ a pacientului. Scopul ei este de a măsură viteză de curgere a sângelui prin arterele cerebrale utilizând ultrasunetele.

Procedura nu implică̆ niciun fel de risc pentru pacient și este utilă̆ în evaluarea pacienților cu risc cardiovascular crescut și în diagnosticul afecțiunilor cerebrovasculare.

Principalele afecțiuni decelate de ecografia Doppler Transcraniană sunt:

• stenozele/ ocluziile vaselor cerebrale
  • malformații vasculare
  • spasmul vascular din hemoragiile produse de ruptură unui anevrism

Beneficiul acestei metode de diagnostic îl reprezintă̆ non-invazivitatea și lipsa completă̆ a riscurilor.

Indicații pentru ecografie Doppler Transcraniană

• existența unui risc cardiovascular crescut, cu factori de risc pentru ateroscleroză/ ocluzii arteriale
  • suspiciune clinică̆ de vasculopatie cerebrală̆
  • istoric personal sau familial de accident vascular cerebral/ atac ischemic tranzitor -simptome sugestive pentru AVC (tulbură̆ri de vorbire sau de vedere, amorțeli sau scăderea forței musculare a membrelor etc)
  • suspiciune de anevrisme intracraniene
  • malformații arteriovenoase

Ce medici tratează afecțiunile neurochirurgicale la clinică Cardio-Praxis?

Dr. Nicolaie Dobrin, Medic Primar Neurochirurgie.

Specialiștii CardioPraxis
te așteaptă

logo-v1-white

Cardio Praxis este un centru multidisciplinar ce oferă servicii medicale de înaltă performanță.

Parteneri:

Unde suntem

Clinica Cardio-Praxis

Iași, Strada Păcurari 87

Info & Programări

Luni - Vineri 09:00-17:00

Sâmbăta - Duminică - ÎNCHIS

Copyright Cardio Praxis. Toate drepturile rezervate.